اطلاعیه شماره 954 نمایندگی های بادن وورتنبرگ و مالزی در خصوص ضرب و شتم ، بازداشت و کشتن

طبق مادهٔ ۲۰  اعلامیه جهانی‌ حقوق بشرهر انسانی حق آزادی کامل دارد برای گردهمایی و تشکیل انجمنهای مسالمت آمیز، در همین ماده نیز آمده است:هیچکس نمی‌باید مجبور به شرکت در هیچ انجمنی گردد، طبق ماده‌ 21 میثاق بین‌ المللی حقوق مدنی و سیاسی نیز حق‌ تشکیل‌ اجتماعات مسالمت‌ آمیز رسمیت‌ دارد و این‌ حق‌ تابع‌ هیچ‌ گونه‌ محدودیتی‌ هم نمی‌تواند باشد، جز آنچه‌ در ‌ قانون‌ مقرر شده‌ و در یک‌ جامعه‌ دمکراتیک‌ به‌ مصلحت‌ امنیت‌ ملی‌، ایمنی‌،‌ نظم‌ عمومی‌، سلامت‌ یا اخلاق‌ عمومی‌ و یا حقوق‌ و آزادیهای‌ دیگران‌ ضرورت‌ داشته‌ باشد، اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم بر حق برخوردار افراد، گروه‌ها و احزاب، ابرای آزادی تجمع و تظاهرات تاکید دارد در حالیکه جمهوری اسلامی همچنان با نقض قوانین داخل و بین المللی که نسبت به اجرای آن متعهد است، دست به سرکوب گسترده شهروندان ایرانی در شهرهای مختلف زده  و حقوق آنان را نقض می‌کند.

ضرب و شتم, بازداشت و کشتن در تجمعات مسالمت‌ آمیز و قانونی

اجتماع مسالمت آمیزی که  بر اساس اعلام منابع رسمی، 3700 نفر به جرم حق طلبی بازداشت شدند و دستکم ۶۰ نفر کشته شدند ولی بر اساس آمار غیر رسمی بسیار فراتر از این شمار است، مامورانی و آمرانی که کودک، نوجوان، دانش آموز، دانشجو، مرد، زن، پیر و جوان را بردند، شکنجه کردند و بیش از 10 نفرشان را خودکشی کردند و  پیکرشان را بدون بررسی قانونی دفن کردند.

و اینک زندانیان جان بدر برده را نیز به اعتراف های دروغین مجبور میکنند و یا انواع مواد مخدر را به نام « مسکن» برای التیام هایشان، به آنان تحمیل میکنند، شگفتا که وکلایشان نیز بجرم دفاع از حقوق آنان بازداشت و زندانی می شوند.

براساس اخبار رسیده، در اراک معترضان بازداشتی را تامرز انجماد در فریزرهای بزرگ نگهداری بستنی حبس می‌کنند تا زندانی به اعترافات دروغین تن دهد! گفته میشود یکی از روش‌های پر کاربرد علیه بازداشت شدگان در بازداشتگاه‌های سپاه پاسداران، فرو کردن افراد در «حوض یخ» برای اعتراف به گفته های فرمایشی است.

محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای  در روزهای اخیر با انتشار توییتی یادآور شده بود که بستگان یکی از بازداشت‌شدگان فوت شده، می گویند “زندانی شهید” به آنها گفته بود که  به او و سایر بازداشتی‌ها قرص‌هایی داده اند که حال آنها را خراب کرده است.

عفو بین‌الملل با یادآوری اینکه «ما از دیرباز به طور مستند شرایط کابوس‌وار بازداشتگاه‌ها در ایران، از جمله کاربرد شکنجه را ثبت کرده‌ایم» گفته است که، افراد مظنون به ارتکاب اعمال منتهی به مرگ بازداشت شدگان باید فورا از مقام خود معلق شده و براساس موازین‌ بین‌المللی محاکمه منصفانه و مجازات شوند.

اعضای نمایندگیهای مالزی و بادن وورتمبرگ براساس اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیون های آن و با توجه به قوانین داخلی، ضمن محکوم نمودن اینگونه اقدامات ضد بشری، اعلام میدارند که دولت جمهوری اسلامی ایران،باید خواسته و حقوق ملت  ایران را باور، و بدان تن دهد.

بازداشت شدگان اخیر و زندانیان سیاسی، عقیدتی سراسر کشور را هر چه سریعتر و بدون قید و شرط آزاد نموده، آزادی های ملت از جمله احزاب و اجتماعات را محترم شمارد، و به انتخابات آزاد بر اساس ماده 21 منشور حقوق بشر روی آورد.

دولت جمهوری اسلامی باید امکانات و منابع مالی کشور را صرفا در جهت رفاه و کار آفرینی برای مردم ایران به کار گرفته و به این فساد وصف ناشدنی پایان دهد و از دخالت نهادها و بنیادهای نامربوط در امور اقتصادی و اداری کشور جلوگیری نم.ده، بودجه کشور را برای عمران و آبادی  و رفاه عمومی بکارگیرد.

954

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

نمایندگیهای مالزی و بادن وورتمبرگ

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram